Helsingin kaupunginosat Helka ry HelsinginSeutu-portaali Helsingin kaupunki
YTV Reittiopas Kaupunginkirjastot
Etusivu
Siirry alas Vastaa viestiin
Aihe: Vs:Jehovantodistajat
Kyllästynyt 19.6.2008 0:47
Miten jehovan todistajista pääsee eroon?Olen yrittanyt pyytää ystävällisesti jättämään minut rauhaan.Olen sanonut että häiritsevät kotirauhaa ja seuraavalla kerralla soitan poliisin paikalle.Olen kertonut uskovani kolminaisuusoppiin jota jehovat eivät tunnusta.Olen kertonut että en halua kuulla harhaoppia.Mikään ei auta.Tulevat aina uudestaan ovikelloa soittamaan.

Reply Quote
Täti-ihminen 19.6.2008 13:59
Mies erehtyi muutaman sanan niiden kanssa oven raossa vaihtamaan ja ottamaan vastaan tarjotun Vartiotornin. Ja eipä aikaakaan kun pojat taas uudelleen olivat ovemme takana valmiina levittämään sanaansa.

Oven avaajaksi erehdyin minä ja heti kun näin pojat, totesin vain "Me ei tarvita tätä" ja suljin oven sen suuremmin kohteliaisuussäännöistä piittaamatta. Sen jälkeen meidät jätettiin rauhaan.

Satunnaisesti olen etsinyt ovemme pielistä salamerkkiä jollaisia kaupunkilegendojen mukaan he oviin jättävät. Ei ole löytynyt. Pitäisikö hankkia ultavioletti valo, josko se sillä näkyisi

Reply Quote
VIERAS 20.6.2008 12:18
tarjottua lehteä ei kannata ottaa vastaan, koska silloin todistajat tulevat uudelleen keskustelemaan.

Reply Quote
Vartija 20.6.2008 14:13
VIERAS kirjoitti:
QUOTE:
tarjottua lehteä ei kannata ottaa vastaan, koska silloin todistajat tulevat uudelleen keskustelemaan.

Kaikkea kodissa tapahtuvaan häirintään voi pyytää nähtäväksi lupalapun, joka oikeuttaa häirintään.
Kysymyksessä on kotirauhan rikkominen !

Osa häiriköistä voi olla myös murtosuunnittelua tekeviä rikollisia.
Kaikkiin kaupustelijoihin kannattaa suhtautua suurella varauksella !

Reply Quote
Tiukka linja ! 27.6.2008 17:09
Silloin kun tässä talossa ei vielä ollut ovikoodia, niin ne kävivät 3-4 kertaa. Sen jälkeen ilmoitin heille tiukkasanaisesti että jos vielä tulette niin teen ilmoituksen poliisille kotirauhanrikkomisesta.Eipä näkynyt enää. Nyt kun on tuo ovikoodi niin yhtään kaupustelijaa tai muutakaan hyypiötä ei oo näkynyt.

Reply Quote
Hallelujah! 31.7.2008 16:03
Avaa sydämesi ja ole vastaanottavainen. Pelastus ja armo on saapuva Sinunkin kotiisi rakkaat Sisaret ja Veljet. Rukoilkaamme harhautuneidenkin puolesta ja opastakaamme heidät jälleen ilon ja riemuin polulle.

Reply Quote
hajulellah 31.7.2008 20:16
Hallelujah! kirjoitti:
QUOTE:
Avaa sydämesi ja ole vastaanottavainen. Pelastus ja armo on saapuva Sinunkin kotiisi rakkaat Sisaret ja Veljet. Rukoilkaamme harhautuneidenkin puolesta ja opastakaamme heidät jälleen ilon ja riemuin polulle.

Paljonko maksaa ? Tämä sielun taivaaseen vilahtaminen meinaan ?
Onko riemuissa myös näitä neitsyitä mukana ?

Inhottaa tämä uskonnon tyrkyttäminen saarifoorumin palstoilla. Höpiskää omissa oloissanne !

Reply Quote
Empaattinen 31.7.2008 22:52
Meilläkin kävi entisen asunnon ovella kaksi mammaa tuomassa lehtiä. Otin vastaan, sen jälkeen kävivät säännöllisesti noin kuukauden välein. Otin aina lehdet vastaan (luinkin niitä vähän)ja vaihdoin muutaman sanan.Visiitti ovella kesti minuutista kahteen, ei paljon tahtia haitannut.Joskus meni juhlatuulella olevan naapurin kanssa hyvinkin puoli tuntia joutavia jutellessa siinä oven raossa, eikä sekään harmittanut.

Reply Quote
Kyllästynyt 3.2.2010 22:11
Taas jehovat soitteli ovikelloa.Onko niillä oikeus soitella ihmisten ovikelloja ja häiritä kotirauhaa?
http://www.youtube.com/watch?v=rT05_WFoBZA&feature=PlayList&p=1EC787429245D995&index=13&playnext=2&playnext_from=PL

Reply Quote
Kyllästynyt 3.2.2010 22:16
Kyllästynyt kirjoitti:
QUOTE:
Taas jehovat soitteli ovikelloa.Onko niillä oikeus soitella ihmisten ovikelloja ja häiritä kotirauhaa?

http://www.youtube.com/watch?v=rT05_WFoBZA&feature=PlayList&p=1EC787429245D995&index=13&playnext=2&playnext_from=PL

Korjaus video linkkiin.
http://www.youtube.com/watch?v=YkRGk-fP87g&feature=PlayList&p=1EC787429245D995&playnext=1&playnext_from=PL&index=12

Reply Quote
On teillä murheet 3.2.2010 23:15
Kävi meilläkin ovella vaikka on sumeritalo.
Otin lehdet, ei halunneet muuta kuin ne antaa.
Noin kuukauden päästä soittivat summeria,vastattuani kertivat haluavansa tuoda lehtiä. Sanoin ei kiitos tällä kertaa.
Tyytyivät mukisematta siihen, ei mitään tuputusta tai sananlevitystä. Ei ole Minulle suuri ongelma ollenkaan nämä.

Reply Quote
Ei ole näkynyt 4.2.2010 8:26
Olen asunut saarella vuodesta -86 enkä ole koskaan kohdannut ovelleni tullutta Jehovaa?

Kyllä niitä siinä valtakunnansalin oven edessä
pyörii, mutta kotiini eivät ole koskaan pyrkinyt. Osotteitakin on jo kertynyt viisi
eri puolella saarta. Missä päin näitä liikkuu?

Reply Quote
Keiju 4.2.2010 10:31
En ole minkään heistä häiriytynyt. Tässä kuitenkin hyvä keino päästä heistä eroon on sanoa "minulle ei sovi nyt, mutta saanko teidän osoitteenne niin tulen teille sitten kun minulle sopii".

Reply Quote
ei pahalla, mutta... 4.2.2010 10:52
Mullakin kävi muutama vuosi sitten pari Jehovan todistajaa kun ei ollut vielä ovikoodia ulko-oveen.Kun hermostuin siihen, kerroin heille, että vastaisuudessa on turha tulla, niin lopettivat.
Ei hyväksy mitään uskonnollista pakkosyöttöä miltään osin.Se vain ärsyttää.En ole mikään ateisti mutta uskon kyllä jonkin korkeimman olemassaoloon. Haluan mietiskellä ihan itse asioita jos siltä milloin tuntuu.

Reply Quote
Kyllästynyt 4.2.2010 17:26
Jehovantodistaja pariskunta on muuttanut pois talosta.Ovikoodi on tänään vaihdettu.Toivottavasti talossa ei asu muita jehovantodistajia (ovikoodi kätyreitä).

Reply Quote
koti on pyhä 4.2.2010 20:03
Lasten takia en pidä ovikellon pimputtelijoista. Vieraat aikuiset voivat aiheuttaa pelkoa esim.alakoululaisten iässä.Monille lapsille on annettu ohjeeksi, että ovea ei saa edes avata tuntemattomille. Ei sovi nykyaikaan, että soitellaan uskonnon merkeissä muiden ovikelloja. Toisaalta kaiken maailman ovelta ovelle keräyksetkin ovat suoraan 50-luvulta. Oikeastaan kun tarkemmin ajattelen en pidä siitä, että kukaan tyrkyttää mitään. Eihän Kampin matkakeskuksessakaan saa kävellä rauhassa, kun kaiken maailman trokarit tyrkyttävät tuotteita. Tyrkytys on ihmisen aliarviointia. Ajatellaan, että toinen on niin hyväuskoinen ja hölmö ettei osaa itse tehdä valintojaan.

Reply Quote
mmmm 4.2.2010 23:02
meilläkin noi tulee aina jakaa sitä lehtee mut saadaaha ainaki hyvää vessa paperii. fistaan itteeni

Reply Quote
Lappuliisa 5.2.2010 11:05
Laittakaa kieltolappu oveen: "Kerjääminen, kaupustelu ja jehovantodistelu kielletty!"

Reply Quote
Stine 8.2.2010 21:44
Miten suuri osa Lauttasaaren talonmiehistä muuten on Jehovia? ollaan asuttu viidessä taloyhtiössä, ja kaikissa on talkkari ollut Jehovan todistaja. Onko se niiden vakkariammatti, että aina on joka taloon joku joka tietää uudet asukkaat ja ovikoodit?

Reply Quote
Sitä samaa... 10.2.2010 11:34
Kyllästynyt kirjoitti:
QUOTE:
Miten jehovan todistajista pääsee eroon?Olen yrittanyt pyytää ystävällisesti jättämään minut rauhaan.Olen sanonut että häiritsevät kotirauhaa ja seuraavalla kerralla soitan poliisin paikalle.Olen kertonut uskovani kolminaisuusoppiin jota jehovat eivät tunnusta.Olen kertonut että en halua kuulla harhaoppia.Mikään ei auta.Tulevat aina uudestaan ovikelloa soittamaan.

Mikään ei auta? Eikö toi mene jo kotirauhan häirinnän puolelle, soita ne poliisit tai älä avaa ovea! Tosin kyllä ne kadullakin pysäyttää ja alkaa käännyttämään. Sanoin heille etten halua kuulla heidän juttujaan, koska ne ovat minusta suht pelottavia. Sitten he avasivat lehtensä esitelläkseen sitä minulle ja juuri sillä sivulla sattui olemaan juttu valkohaista kuvan kera. Hui! Ja sekin vielä.
Toinen keino on hankkia koira. Koirani on super kiltti,mutta haukkuu vimmatusti vieraita ihmisiä ovensuussa. Se tottelee kun käsken sitä hiljentymään, mutta jehovien ollessa oven takana minulla ei ollut aikomustakaan hiljentää sitä. Olisitpa nähnyt, miten nopeasti he perääntyivät pois ovelta

Reply Quote
Siirry ylös Vastaa viestiin